0013-0 2 CDs

The Koroliov Series Vol. I

Johann Sebastian Bach

The Art of Fugue BWV 1080
Evgeni Koroliov, piano

EAN/barcode: 4009850001300

Tracks

Nr.
No.
Werk - Satz
Composition - movement
Oeuvre - mouvement
Komponist
Composer
Compositeur
Künstler
Artist
Interprète
Dauer
Duration
Durée
2 CDs 1
1The Art of Fugue BWV 1080Contrapunctus 1Johann Sebastian Bach (1685 - 1750)
Evgeni Koroliov
5:11
2 Contrapunctus 2Johann Sebastian Bach (1685 - 1750)
Evgeni Koroliov
2:29
3 Contrapunctus 3Johann Sebastian Bach (1685 - 1750)
Evgeni Koroliov
3:32
4 Contrapunctus 4Johann Sebastian Bach (1685 - 1750)
Evgeni Koroliov
2:29
5 Contrapunctus 5Johann Sebastian Bach (1685 - 1750)
Evgeni Koroliov
3:01
6 Contrapunctus 6 a 4 in Stylo FranceseJohann Sebastian Bach (1685 - 1750)
Evgeni Koroliov
5:50
7 Canon alla OttavaJohann Sebastian Bach (1685 - 1750)
Evgeni Koroliov
1:41
8 Contrapunctus 7 a 4 per Augment et DiminutJohann Sebastian Bach (1685 - 1750)
Evgeni Koroliov
5:06
9 Canon per Augmentationem in Contrario MotuJohann Sebastian Bach (1685 - 1750)
Evgeni Koroliov
3:15
10 Contrapunctus 8 a 3Johann Sebastian Bach (1685 - 1750)
Evgeni Koroliov
5:18
11 Contrapunctus 9 a 4 alla DuodecimaJohann Sebastian Bach (1685 - 1750)
Evgeni Koroliov
2:09
2 CDs 2
1The Art of Fugue BWV 1080Contrapunctus 10 a 4 alla DecimaJohann Sebastian Bach (1685 - 1750)
Evgeni Koroliov
5:06
2 Contrapunctus 11 a 4Johann Sebastian Bach (1685 - 1750)
Evgeni Koroliov
5:03
3 Canon alla Decima. Contrapunto alle TerzaJohann Sebastian Bach (1685 - 1750)
Evgeni Koroliov
4:55
4 Contrapunctus inversus 12 a 4 [a) rectus]Johann Sebastian Bach (1685 - 1750)
Evgeni Koroliov
2:42
5 [b) inversus]Johann Sebastian Bach (1685 - 1750)
Evgeni Koroliov
3:17
6 Contrapunctus a 3Johann Sebastian Bach (1685 - 1750)
Evgeni Koroliov
2:09
7 Contrapunctus inversus a 3Johann Sebastian Bach (1685 - 1750)
Evgeni Koroliov
2:11
8 Canon alla Duodecima in Contrapunto alla QuintaJohann Sebastian Bach (1685 - 1750)
Evgeni Koroliov
1:50
9 Fuga a 3 SoggettiJohann Sebastian Bach (1685 - 1750)
Evgeni Koroliov
11:17
10 Fuga a 2 Clav. [Different version of Contrapunctus a 3]Johann Sebastian Bach (1685 - 1750)
Evgeni Koroliov
2:12
11 Alio modo. Fuga a 2 Clav. [Different version of Contrapunctus inversus a 3]Johann Sebastian Bach (1685 - 1750)
Evgeni Koroliov
2:07

total playing time: 83:46

Reviews

Stuttgarter Zeitung (06/29/2000):

"Der Pianist Evgeni Koroliov ist ein freundlich blickender Mann mit einer großen Brille... Nichts an ihm scheint spektakulär. Aber sein Spiel ist es, weil Koroliov es eben nicht darauf anlegt, spektakulär zu sein. more...

Gramophone (01/15/2000):

"Editor′s Choice". more...

Gramophone (01/15/2000):

"... Let′s face it, the Art of Fugue is often made to sound dull and didactic: this performance, bursting with vitality is absolute riveting."
Lionel Salter. more...

La Folia - Online Music Review (01/01/1998):

"The star of the TACET roster is likely émigré Russian pianist Evgeni Koroliov. His 1990 studio performance of Bach’s fugal testament ranks among the glories of the catalog (it’s György Ligeti’s Desert Island Disc). more...

Stuttgarter Nachrichten (01/01/1997):

"Ein Fixstern leuchtet selbst
Unberührt von den Aufgeregtheiten des Tages zieht Evgeni Koroliov seine Bahn. Für die Medien ist er kein Star am Pianistenhimmel, denen aber, die ihn gehört haben und seine Aufnahmen schätzen, erscheint er in seiner stillen Größe als Fixstern, als ein sehr weit entfernter, selbst leuchtender Himmelskörper also, der da oben festgezurrt zu sein scheint, in Wirklichkeit aber seinen Ort, wenn auch langsam, ändert.
Koroliov ist kein Blender und spielt nicht in der Liga der Selbstdarsteller, zur Vermarktung taugt so einer schlecht. more...

Classics Today (01/01/1996):

Reference Recording - This one.
"Evgeni Koroliov′s well-deserved prominence among today′s Bach pianists began, in effect, with this 1990 recording of The Art of Fugue, newly repackaged by Tacet. more...

György Ligeti (01/01/1992):

"... but if I am allowed only one musical work on my desert island, then I should choose Koroliov′s Bach, because forsaken, starving and dying of thirst, I would listen to it right up to my last breath.". more...

Fanfare (01/01/1991):

"In October 1992, I attended a conference in Groningen, The Netherlands; it was ostensibly devoted to the work of Glenn Gould, but the pianist who stole the show there (in his own modest way) was, in my view, Evgeni Koroliov. more...

Süddeutscher Rundfunk (01/01/1991):

"... Koroliovs Interpretation hat einen Maßstab für die Deutung des Werkes gesetzt, den so bald wohl niemand übertreffen wird ...". more...